Szeretek létrehozni, megújítani
Ma már egy jól működő, értsd eredményes weboldal, ami igazán üzleti érdekeket szolgál, egy induló vállalkozásnál is elvárás – egy öregebb cégnél pedig a hitelesség fenntartásához IS szükséges.
A weboldalak kb. 2 év után elöregednek, ha folyamatosan nem foglalkozol vele. A változó technika is mindig ad okot a megújításra és a vásárlói szokások is időnként irányt váltanak. Egyszerűen muszáj ráncfelvarrást végezni.
- Ha van már weboldalad és ahhoz kéred a segítségemet, kutatással fogunk kezdeni. Google Analytics, hogy lássuk, mire, hogyan és kik használják most az oldalt.
- Ha új vevők felén nyitnál, megkeresem a legjobb utat, hogy tudod őket megszólítani. Lehet, hogy egyszerűen a weboldaladon kell valamit másképp, máshova.
- Ha új weboldalt szeretnél, először versenytárs kutatást végzek, megnézem az arculatodat, és a kitűzött üzleti céljaidat.
Mindegy is, hogy az utak közül melyiket járjuk, a webfejlesztési/üzletfejlesztési munkám során a folyamatok a következők.
Munkafolyamatok az eredményes oldalért
1. szakasz Persona – kikhez szeretnél szólni és milyen céllal. Összegyűjtöm az adott kitalált személyek motivációját, webes előképzettségét, a weboldal használat tipikus helyszíneit, és még ezer dolgot.
2. szakasz Journey – amikor összeírom, mit keres az oldalon, milyen lépéseken akar végigmenni, hol léphet ki menet közben, hogy tudom elvezetni az infohoz.
3. szakasz Function – amikor összerakom, hogy az oldal mivel szolgálja ki a felmerült igényeket (hírlevél, regisztráció, élő FB fal, stb.)
4. szakasz Wireframe – amikor leskiccelem, hogy a felhasználói utakat hogyan lehet logikusan oldalba szervezni.
5. szakasz WP theme – ezekhez keresek egy WP sablont vagy csinálok egyet.
6. szakasz Content – amikor a megkapott tartalmakat átszerkesztem, fotókat keresek hozzá, tördelem, kiemelem
7. szakasz 90% – amikor elvégzem a kulcsszavazást, a formátumokat, a layoutot, oldalsebességet és még ezer dolgot
8. szakasz Launch – és azt készre csiszoljuk